Dålig Bloggare

Det är fredag eftermiddag och jag är ledig. Jag har varit en dålig bloggare denna vecka. Visst, har jag uppdaterat om min helg men ingenting om vad som hänt i veckan. Jag har ingen ursäkt utan det har varit ganska normalt. Jag har jobbat litet mer än vad jag brukar eftersom min VP har varit i Kanada. Jag har även åkt på en förklyning som någon utav barnen har gett mig. Tack så mycket, säger jag till det. Jag tycker det bara är jobbigt att vara "halv-sjuk". Ni vet när man inte är riktigt sjuk utan man bara är lite hängig. 
 
Jag har skrivit en lista på allt jag vill köpa innan jag åker hem och jag vet inte riktigt hur mina pengar ska räcka till detta... Om jag shoppar för mycket så kommer jag inte få hem allt i mina 2 resväskor. Jag får ha med mig 56kg hem så jag borde klara mig. Det återstå och se.
 
Min måndag var väldigt måndig. Jag tvättade, städade, tog barnen till skolan, hämtade barnen, tränade, gjorde läxor, lagade mat och lekte med kidsen. Min tisdag var väldigt normal också. Jag tog barnen till skolan och hämtade dem.
 
Det bara känns som det har hänt så himla mycket denna vecka. P hade en rounders game denna vecka efter skolan som jag gick och kollade på. Rounders är en mix mellan brännboll och baseboll skulle jag vilja förklara det som. C framträdde sin play "Alice in Wonderland" med sin klass i tisdags och i onsdags. Jag var även och kollade på den och alla små tjejer var sååå söta och de var super duktiga! P hade även sports day där de tävlar i friidrott. Hon gjorde väldigt bra, då hon kom 3:a i 200m, 3:a i 75m, 3:a i längdhopp och 3:a i stafett. Hon var så glad när hon kom hem för hon var sjukt nervös kvällen innan att hon inte skulle göra bra ifrån sig. C har fått reda på sin nya klass eftersom hon går upp till year 3 så behöver hon byta klass. C blev väldigt glad med det resultatet vilket är skönt för oss alla. Detta har även varit näst sista veckan innan de slutar skolan. Så på torsdag nästa vecka får de sommarlov. 
 
C skrämde mig höromdagen när jag borstade tänderna och jag blev rädd så jag slant med tandborsten i munnen... Jag tyckte inte det var så jättekul men hon tyckte det var super kul och skrattade... 
 
Jag har även märkt hur svårt jag tycker det har blivit att skriva på svenska just nu. Jag vill säga en fras men kommer inte på den på svenska utan kan den bara på engelska. Tillslut blir jag så irriterad på mig själv att jag skriver om hela meningen så jag inte behöver använda det ordet/meningen/frasen. 
 
Jag har märkt att C har blivit mycket klängigare och säger hela tiden hur mycket hon kommer sakna mig. Det är sjukt hur man märker skillnad på C och P även om det bara är 3 års skillnad mellan dem. Hur mycket kroppskontakt de vill ha liksom. 
 
C kom hem från skolan och sa: Matilda, I have something for you. Hon kom sedan in i rummet med denna teckningen där hon har ritat mig med min randiga tröja och Converse. Vad ska jag göra utan dessa två ungar när jag kommer hem till Sverige?

Kommentera här: