Förkylning som kom och gick

 
 
Jag har varit en dålig bloggare som jag nämde förra veckan. Men jag inte haft lusten till att blogga. Denna jäkla förkylningen kom och jag har haft ont i halsen, huvudvärk till och från och lite ont i kroppen om kvällarna. Men idag känns det äntligen som att den är påväg att gå bort. Håller tummarna! 
 
Jag har nyss uppdaterat om min söndag men gjorde inget inlägg om lördagen just för att jag har inga intressanta bilder alls. Jag följde med familjen till barnens skola där det var founders day. Founders day är den dagen då skolan grundades för många, många år sedan. De sålde kakor, barnen hade uppvisningar för föräldrarna, de sålde alkohol(!) och man kunde spela spel som man gör på markander. Alla pengar som kommer in under dagen skänker skolan till välgörenhet. Jag köpte mig en brownie för 50p, vilket är ca 5kr, och en crepe £2.80, vilket är typ 30kr. Jag var nöjd med dagen! På kvällen åkte jag hem till Emelie och höll henne sällskap när hon hade babysit. Vi kollade på filmen Spy. 
 
Eftersom det kanske var sista gången jag hämtade barnen från skolan igår så bjöd jag dem på glass. De var väldigt glada över min lilla överraskning. Annars var min måndag väldigt normal. Tvättade, städade, tog lakanen till launderetten och gick till affären. 
 
Tisdag idag och jag har varit ledig. Större delen av min dag har jag spenderat på att pyssla ihop en scrapbook till familjen som en avskedspresent. Efter 4 timmars pysslande har jag kommit halvvägs... varför ska jag det ta så lång tid för? Jag vet inte om jag kommer hinna klart med den innan dem åker iväg till Grekland. Vi får se, annars få den ligga och vänta på bordet när de kommer hem. 
 
Jag ska kila ner nu och fixa lite mat för sedan ska jag iväg och träffa tjejerna för att dricka lite drinkar på en rooftop bar. Jag är taggad för jag har velat gå till en rooftop bar väldigt länge nu! Såg innan också att läsarantalet har gått upp på bloggen. "HEJ" till alla nya. Om någon har någon fråga om vad som helst, London, Au Pair livet eller något annat, är det bara att fråga på. Jag ska försöka svara så bra som möjligt.
 
 
1 Anonym:

skriven

Snart är du hemma i Sverige igen, hos mamma och pappa och lillasyster, Gud vad vi längtar❤️😘

Kommentera här: