Sunday Funday #12

Det är söndagar som denna jag kommer sakna så himla mycket när jag är hemma i Sverige igen. Jag är ohehört taggad till att träffa alla nära och kära igen men efter att ha varit i Svea i 2-3 veckor det är då jag kommer (tror jag) börja sakna London och min lilla familj här som allra mest. Det är något svårt med att åka hem men samtidigt kan man inte contain myself över att se alla igen. 
 
Eftersom detta är en utav mina sista helger i London så hade Emelie inget val när jag frågade om hon ville följa med mig till Hampstead. Hampstead är ett utav mina favorit områden så det var en självklarhet att åka dit en gång till innan jag for hem. Bara för att ge en idé om hur mycket jag tycker om detta området. Jag tycker om det så pass mycket att jag skulle kunna tänka mig att bo där i framtiden även om jag måste slå upp ett tält i den enorma parken.
 
Vi möttes upp utanför tunnelbanestationen och precis när vi kom ut möttes vi av marknad som pågick längs hela high streeten. De sålde mat, glass och kakor och de hade karuseller, live musik och det hela var en lyckad fest. Alla var glada och vädret var på topp. Men jag hade redan bestämt mig sen innan att jag skulle ha en crepe från den lilla vagnen som står utanför pub. En sista crepe för den här gången. Jag kommer tillbaka. Det kan ni lita på!
 
En självklarhet för denna dagen var att gå till Pergola Hill Garden. Det var dit vi styrde skeppet alla först denna söndag. Tog oss lite längre tid att to oss dit bara för allt folk som var ute idag... Jag ber som hemskt mycket om ursäkt ifall du har sett liknande bildern innan på denna blogg...
 
 
 
 
 
Mina obligatoriska hoppbilder på samma ställer varje gång
 
 
 
 
 
 
Emelie och jag ställer oss samma fråga varje gång: Vad har detta varit för något? Det är ju inte att det bara har ploppat upp där för många år sedan utan någon måste ha byggt det. Det stora huset som är bakom trädgården: Vad är det tillför? Vad har det varit för något? Det enda som kommer upp i min hjärna är att de som bodde där förut och byggde trädgården måste vara RIKA.
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta är den bästa bilden jag har på Emelie och mig från idag. Jag ser ut som en gås på den andra (skojar inte ens).
 
Efter att vi vara klara med trädgården begav vi oss. Vi hittade en ny utsikt från trädgården denna gången och det stämmer att man hittar någonting nytt varje gång. Det kändes som att vi var utomlands när vi såg utsikten. Man förväntade sig att det skulle ligga ett hav bakom alla träd. Moving on, Emelie och jag promenerade iallafall till Kenwood House. Det är det huset som är med i Notting Hill filmen. 
 
 
 
 
Vi köpte oss varsinn dyr glass och slog oss ner som alla andra och bara njöt av vädret och den fina utsikten. Denna söndagen har varit en sån dag då jag bara har varit. Jag har inte kännt mig stressad utan vi bara tog det lugnt och tog dagen som den kom. Sådana hära dagar skulle man vilja ha varje dag, året runt. 
 
Kenwood House
 
 
 
När vi kände oss klara i parken gick vi tillbaka mot high streeten, mot marknaden och allt folk. Vi motstog alla mat på vägen till vårt mål, som var den lilla crepe vagnen. Vi stod i kö i solen, mellan 20-30minuter. När det var vår tur beställde jag Hazelnut Cream Crunch, vilket är en crepe med choklad (du får välja mellan vit, mjölk eller mörk), hasselnötter och grädde. Eftersom crepen är varm så smälter chokladen och det blir en härlig god gegga. Helt klart värt väntan!
 
Eftersom vi hade tid över innan jag behövde vara hemma (babysit) så vandrade vi från Hampstead ner till Chalk Farm. Det är inte jättelångt och bara rakt ner. Du går längs high streeten och går förbi en massa fina hus på vägen. När jag sedan hoppade på tuben blev jag såååå trött och ville bara sova egentligen men när jag kom hem väntadedes babysit för lilla mig. La barnen tidigt så jag med kunde gå coh lägga mig tidigt. Hehe

Kommentera här: