The One Who Shall Not Be Named

Om ni är ett välidgt stort Harry Potter fan kommer ni tycka att detta är sjukt coolt! Ni fattar kanske också vilken karaktär jag menar med The One Who Shall Not Be Named... Självklart syftar jag på Voldemort eller mer på personen som spelar Voldemort, nämligen Ralp Fiennes.
 
Dagen börjar såhär. Jag, Emelie och Sarah träffades vid London Bridge där vi skulle gå och kolla på någon kyrka som var igenväxt med en massa olika plantor. Den var väldigt fin och vädret gjorde att det var perfekt att ta bilder denna dagen. Självklart lämnade jag kameran hemma eftersom jag var för lat att bära runt på den och jag ångrade mig direkt när vi kom dit... Men men, jag fick nöja mig med mina mobilbilder och det jag såg med mina egna ögon. 
 
 
 
 
Planen var sedan att gå till Shoreditch vilket vi gjorde. Vi skulle sedan hittade till Bagel shopen där de säljer billiga bagels. Vi gick längs Shoreditch High Street tills jag insåg att det var bäst att googla vart den faktiskt låg. Det visade sig sedan att den låg på Bricklane. 
 
Jag googlade fram hur vi skulle ta oss dit och vi var bara lite vilse. Det som är bra med att gå vilse är att du får se saker som du i normala fall inte skulle sett, vilket verligen stämmer in på oss denna gången. Jag var i full concentration mode med att försöka hitta till Brick Lane då Emelie helt plötsligt utbrister: Matilda! Det var han som spelar Voldemort i Harry Potter. Jag ser mest ut som frågetecken skulle jag tro för jag såg ingen gå förbi oss för jag har koll på kartan och då säger Emelie: Kan vi springa efter han? Då jag svarar: Ja, men gör det! Emelie springer efter han och Sarah och jag går efter Emelie och Emelie pratar med han. Vi vågar inte be om bild för han såg ganska bothered av att vi kom upp till han vilket jag förstå för han var ute och gick med sin vän. Det var hisorien om hur vi träffade Voldemort. Ibland kan det bli något bra av gå vilse. By the way, han har en näsa in real life. haha
 
Vi hittade fram till bagelshopen tillslut och vi fick våran bagel. Vi gick sedan på marknaden som är på Brick Lane på söndagar och kollade och bara strosade runt. Vi stannade och lyssnade på några killar som sjöng och spelade musik. Dem var sååå himla bra! Skulle velat ha dem i sovrummet så de kunde spela för mig när jag skulle sova. Det var en himla lugn och skön söndag i Shoreditch då vi bara va helt enkelt. Jag försöker ta vara på min sista tid här i London på bästa sätt möjligt. 
 
Denna kostade bara £2.
 
Emelie, Jag, Sarah
 

Kommentera här: