Eftermiddags Te

Eftermiddags te eller Afternoon Tea. Nu kan jag ticka av Afternoon Tea på min bucketlist. I lördags var det äntligen dags för mig, Emelie och Diana att äta Afternoon tea. Vi hade bokat ett bord på OXO Tower vilket är en fin (dyr) resturang. Vi betalade £35 plus dricks och plus £5 för vatten... Men det var värt pengarna. Det var sååååå himla gott och det är once in a lifetime liksom. Dessutom så har man en undebar utsikt över Southbank och St Paul´s Cathedral. Vi var äckligt mätta när vi gick därifrån! 
 
Vi diskuterade vad namnet "Afternoon Tea" kommer ifrån och kom fram till att man hade det säkert till middag förr i tiden. Här i England kallar man dinner/supper för tea. När barnen berättade för mig att de åt tea klockan 17:30 tänkte jag "gud, vad gulligt. Dem dricker te varje dag kl 17:30." Men i verkliga fallet var det att de åt middag 17:30.  Jag borde kanske gör en liten brittisk ordlista här på bloggen? 
 
Tillbaka till vår fantastika afternoon tea på OXO Tower. Vi kom dit och fick bord ute på balkongen, vilket vi var super glada över. Servitören väntar tills vi satt oss och lägger sedan servetten i knäet åt oss. När vår teékanna var slut kom de och bytte ut den mot en ny. De frågade om vi var nöjda och alla var bra. Eftersom resturangen är så himla "fancy" så hade vi klätt upp oss med klänningar och klackskor. Man glömemr lätt bort att man är på en fin resturang och beter sig som "Normalt". Jag blandade mitt té med kniven och inte skeden... Om jag inte gillade något gjorde jag "uhh" och "ergh" och "blää" ljud utan att tänka på det. Det är inte lätt alltid. Jag har även lärt mig under de 2 timmarna vi åt att jag inte gillar pepparot. 
 
 
 
 
 
Emelie följde sedan med mig hem efterråt och vi kollade på allsång på skansen och drack lite vin. Vi fortsatte sedan med Mamma Mia filmen eftersom vi ska gå och se musikalen på onsdag! Är så himla EXCITED! 
1 Sally:

skriven

hej! Jag funderar mycket på att åka som au pair till England. Jag ser på många bloggar att de träffar andra aupairer, antagligen hörs de på nätet först och bestämmer träff? Men hur kommer det sig, är det någon facebooksida eller liknande? Hur hittar man varann? Hur får man vänner?

Tack på förhand!

Kommentera här: